JANTUNG HATIKU

pelik tapi benar...


nak cerita lawak pun ada segan pun ada....tapi sedih pun ya juga....korang pernah tak terjadi ke atas diri korang atau orang sekeliling korang makanan yang korang beli dekat kedai makan(tak kan kedai tayar pula kan)....isi yang ada kat dalam Polisterin (bekas makanan) tu lain dari apa yang korang order...?????
Benda ni jadi kat diri aku sendiri...sob..sob...sob(sedih la ni)..alkisahnya....pada hari Selasa tanggal 6hb April 2010...jam dah menunjukkan 4.30 petang...aku dengan memba aku...turun kat kafeteria kat opis aku ni untuk beli juadah berbuka puasa...(puasa tau..tu yang sedih lagi tu)....memba aku ni order nasi goreng n telur mata...aku  pula kuew teow tom yam....tunggu dekat-dekat setengah jam order kami pun siap..(lama juga tunggu sebab ramai yang lapar masa tu kot....ngomel dalam hati sendir~~~~)

Memba aku ni pun check lar order dia,,,"Telur nya mana???"baru la si pembantu Tukang Masak tu terhegeh-hegeh nak goreng...

Aku ni pula tak check pun order aku..percaya dengan orang punya pasal...Lalu kami pun naik la ke opis setelah bayar...

Aroma tomyam dah terasa dah...tunngu nak time jenak hirup kuah-kuah tu...(hahaha)...Lagi 10 minit nak azan aku pun nak bersiap sedia la dengan Tom Yam aku ni....(dengan muka yang kelaparan ..aku buka la polisterin aku....)tup..tup...ku sangkakan keow teow..tapi.....

Bukan sikit tau...tapi aku rasa ada lar sebiji kot..yang dah siap potong dan buang kulit...ish..nak nagis pun ada...nasib baik ada memba aku ni...kalau sorang -sorang mesti aku dah ...ntah lar tak tahu nak cakap apa...

Keesokkan harinya aku pun pergi lah bawa polisterin yang berisi ti..tu...(nak sebut pun sedih)...tauke kedai tu pun hanya mampu gelak je..dan part yang paling best dia suruh aku sendiri pergi sound staf dia...dah la...aku pun malas nak panjang-panjang kan hal ini...

~~moral nya ...jangan terlalu percaya kan orang sangat..dan tak baik berdendam atau marah-marah..kalau marah pun bukan boleh ganti balik kuew teow kau tu balik...hahahahaha

Tiada ulasan: