JANTUNG HATIKU

minggu ke dua bulan ke empat...


seronoknya....tidak tergambar keseronokanya...bertemu dengan insan yang ku cintai...ish...ish...gatal lar pula...
bertemankan my best fren..n makcik maimon(mak kawan aku ni la)...tujuannya adalah untuk ambil kad kahwin memba baik aku ini...buat pulak kat hometown my fiance...murah la katakan...(ish promote pula..tak pasal-pasal sama pula dengan kad kahwin aku..)best frenz punya pasal ku turutkan jua...
Myvi Merah kepunyaan sahabatku ini berputar rodanya dari KL pukul 12tengahari...sampai Ipoh dalam pukul 2.30petang..Lewat juga kami bertolak dari KL,sebab memba aku ni ada program yang dia terpaksa handle...
Bertempat di Padang Polo,kami bertemu..mata bertentang mata...rindu mula bertaut...(dah la kat sini je k,selebihnya biarlah aku dan dia je tahu)hahaha..ayat sastera la pula...Dapat sahaja kad kahwin..memba aku ni pun mula lah angau seorang dia..
kad kahwin aku akan datang pula..tak sabar nak tengok nama sendiri di atas kad itu..
Di atas kesefahaman aku dan memba aku..diikuti pula mak cik mom tu..diaorang izinkan aku naik kereta dengan tunang aku...hahaha..mula-mula malu juga,sebab aku ajak diorang naik sekali..tapi diaorang yang tak nak..my tunang pun suka la dia..(padahal aku pun suka juga~~~~rama-rama dalam taman)..Kitaorang pergi survey kedai perabot kat Jln Kampar...hajat nak beli perabot baru untuk rumah Tunang aku itu..dia macam dah setuju..tapi nantilah dia kata..Alhamdulilah..dah nampak semangat dia nak bina kehidupan baru dengan aku..kalau tidak ....teng~~teng~~teng..
Lepas survey ..kitaorang singgah di masjid melayu kat Kg apa entah...Ingat nak balik dah..tapi Tunang nak belanja makan..alhamdulillah..cari punya cari kedai..semua tutup..akhirnya kami makan kat kedai area umah kakak dia kat Tambun..
(kalau ada gambar seronokan..nak buat macam mana kamera rosak,kamera HP pula corrupt..hajat nak beli gadjet baru ini,maybe lepas kahwin kot...sekarang ini banyak benda nak beli sempena my BIGDAY ni)
After makan-makan time..ingatkan En Tunang nak say BYE2..tapi dia kata nak hantar sampai Gunung Rapat..dalam kereta kami meceritakan tentang detik-detik bersejarah kami nanti...seronok sangat sebab memang selama ini En Tunang buat tak tahu sahaja,tapi tak sangka dia yagn buka topik itu...seronok sangat..(LOVE U SAYANG)...
KAmi berpisah di Petronas Gunung Rapat ..dan aku pun menjadi pemandu peribadi semula ...kepada MYVI MERAH itu...


~~~minggu yang indah...pertemuan kami yang Ketiga selepas 3 bulan usia pertunangan kami...~~~
~~~Percintaan jarak jauh...ADA BRAN!!!!

Tiada ulasan: