JANTUNG HATIKU

AINUL MARDHIAH

(CERITA INI DI GABUNGKAN DARI 0 HARI - 3 BULAN 18 HARI UMUR ALONG)




Along dilahirkan secara normal .
berat semasa lahir 2.76kg.
jam 9.40 mlm di Hospital Ampang






















Along kene jaundice yang teruk ...sampai 2 kali masuk hospital.Sian Along,....dan lagi kesian sebab Along kene jaundice tak sampai 24 jam lagi,tu yang Doc heran...Ummi pun tak tahu kenapa...mungkin sebab pemakanan Ummi ..Selepas ni Ummi akan lebih berhati2 lagi bila mengandung.


Bulan 1 - berat 3.7kg..alhamdulillah..walaupun pada mulanya Along susah nak direct feed dari Ummi..asal feed je Along meragam...berkat kesabaran n tunjuk ajar dari bonda Yaya..alhamdulillah..Ummi berjaya!!!


baru lepas kene cucuk 1 bulan
Bulan 2 - Ummi dapat rasakan peralihan bulan ( Growth Sprout) Along...1 mlm Along tak nak tidur...puas Ummi n Ayah pujuk...rupanya Along nak beralih bulan...Ibubapa kene sabar...kekadang kita lupa ..anak kita nak beralih bulan..macam2 cabarannya.Sabar ye!!!
ada rupa Ummi tak?(along 2 bulan)






Bulan 3 - Kini berat ALong sudah 5.7kg...alhamdulillah...berkat susu Ibu...ini juga menandakan sudah sebulan   Ummi berjaya pam susu untuk bekal kamu.Along kini dijaga oleh Wan Along dia...Ummi tak risau sangat sebab saudara kita juga...Stok susu semasa Ummi dalam pantang pun sudah habis...semangat anak Ummi ...kini Ummi giat buat EBM(Expressed Breat Milk) di Opis..dan Ummi bersyukur anak Ummi hanya minum SI(susu Ibu) sahaja sehingga kini...


gambar fav Ummi - Along 3 bulan




~~~sampai sini..lain kali jumpa lagi~~~

Tiada ulasan: