JANTUNG HATIKU

hadiah hari lahir,cuti hari pekerja dan.....

macam2 nak cerita.....susun satu2 dulu ye....


1st....birthday Abg tahun ni aku belanja piza je...dari KL memang bajet perut kosong...nasib baik balik hari tu naik ETS...RM30 tambang ..berhenti last station kat Ipoh...ambil tiket awal sehari kat Kl Sentral,sbb memang dah tahu kalau beli lambat memang tak dapat le tiket awal...Habis kerja kul 5 terus gerak g KL sentral...tiket kul 5.30ptg...dok nyembang ngn geng 1 poli,opis,n sama gak kisah dia...famili kat Ipoh....dia turun kat Batu Gajah...
Sampai Ipoh dlm kul 7.40ptg...memg ngam2 masa dia...punya la ramai orang kat stesen tu...aku try call Abg tapi tak angkat...mungkin solat kot...tup2...ada orang cucuk dari belakang..nasib baik tak kene babab dgn kotak kasut tu...sblm sampai memang aku dah msg Abg kata nak makan piza...so dia bawa aku g Giant Tambun...mungkin hari tu orang lain pun kene loteri macam aku kot...(padahal hari org gaji sedunia..hehe)punya ramai orang...aku order le...piza baru,set oriental,volcano icecream...hot tea utk Abg n Ice lemon Tea untuk Ayg....malas nak cite banyak pasal kat piza tu...hati sakit...pas makan singgah kedai kak ipar aku...sembang2 kami pun balik....
sampai umah...aku sorokkan lah kotak kasut kat bawah selimut sementara tu Abg g toilet..memerut kot...
dia tak perasan lagi....aku pulak g mandi...sampai nak tido..dia dah tutup lampu...nak tarik selimut dah ni....
Jeng...jeng...jeng..."ape ni...."Abg kata...Aku dah gelak2 dah....aku suka tengok dia senyum...dia buka hadiah tu dgn berhati2...aku kata"ala koyak je la"....dia baca kad ucapan tu...terus g tampal kat almari dia...yg lain tu biarlah aku simpan ye...mana leh share sini...hehehe




2nd - anak buah baru....selain tu aku dapat anak buah baru..abg ipar aku...dapat baby girl..scan2 boy...tup2 kuar gegurl le...kuasa Tuhan kan...mana leh lawan dengan kuasa mesin buatan manusia tu...org yg paling hepi tentulah biras aku...memg teringin nak anak perempuan...hehe..putih...comei je...


3rd-aku nak beli HP baru..ada kamera...sebab aku memg suka tangkap gambar...boleh publish dlm blog peliharaan aku ni...tengok la blog aku ni mana ada gambar sgt...bosan kan...nak beli sampai gaduh le dgn Abg...bukan gaduh pe...Abg memg bukan kaki gaduh...tapi sku je yg suke cari pasal...sedih....tak dapat beli...sbb kene motivasi dgn Abg ....so aku masih setia dengan HP aku ni...


4rd..hari pekerja aku habiskan cuti dengan Abg...tak banyak sgt memasak ...sbb memenuhi undangan yg ramai sgt..(suke!!!)...suka dapat memerap lama2 dgn org yg tersayang...sementara menunggu kelahiran orang baru ni...enjoy puas2 dl..berdua..hehe...Abg teruja bila baby dia gerak2 bila dipegang...ligat...sampai dia kata..."Aktifnye...anak kita ni,hero ea"...aku senyum je...sbb sampai sekarang belum tahu lagi jantina dia apa...nanti jd cam ipar aku pulak...scan lain kuar lain...sampai entri ini ditulis bapa dia tak bagi nama dia lagi...
hehe...kat sini pengajarannya ..siapkanlah nama kedua2 nya...samada laki atau perempuan kan...aku dah siap pesan dengan Abg...


~~~sampai sini..lain kali jumpa lagi~~~

Tiada ulasan: