JANTUNG HATIKU

KLINIK PAKAR GENEKOLOGI N ORTOPEDIK

betul ke ejaan aku tu...asal bunyi ada ok la kan....
hari isnin hari tu aku g cek peut + 2nd BSP....alhamdulillah..semua ok...
kepekatan darah - 11.0 normal
BSP - normal
berat - yg ni kira ok le..naik 200gm je 
air kencing - normal
heartbeat baby - 149..normal


n hari selasa esoknye kena datang amik surat dr doktor klinik utk rujuk ke hospital ampang


pergi seorang diri ke hospital ampang...mcm2 aku fikir...sampai2 terus g P.A.C tmpt terima kes bersalin...takut nyer...padahal tujuan aku nak g amik appt je jumpa pakar...nurse kat kaunter tu suh aku g klinik pakar...kat sana sepatutnya amik appt..aduh...mn la aku tau kan...nasib baik bertanya kalau tak aku kene sorong ke dewan bersalin le kot...hahaha


mcm2 fikir wei..bila g sengsorang ni...mmm.....


dalam setengah jam baru le aku dapat tarikh appt aku untuk jumpa pakar...


9/5 - appt klinik ibu n anak
10/5 - klinik gigi..kene tampal gg skit...
11/5 - appt jumpa pakar kat hospital ampang
16/5 - jumpa pakar dietetik...pakar pemakanan..almaklum le berat berlebihan ni..walaupun darah aku dah normal...tp bila dia dah cas ko kene kencing manis sampai beranak le ko kene amik BSP(blood spot P...lupe le)nasib baik buku aku tk kene sticker kuning..kalau kuning tu tahap kritikal gak le...kencing manis ni klu dah smpai EDD ko...tak bersalin jugak ...haaa..kenele...tu yg doktr klinik aku cakap....maksudnye kene tahap berjaga2 la...kalau tak bersalin kene g hospital jugak....


Jadi nasihat aku...jg pemakanan u oll..masa mengandung ni...aku ni sebelum mengandung memang dah overweight...sekarang ni berat aku dah 107.00 ms g cek peut hari tu...Cik suami kata bawa aku naik motor macam bw 3 org...hahaha..rasakan...tp tu semua kritikan membina untuk aku ...


Pas ni aku azam nak turunkan balik berat aku kepada 90 kg...haha...banyak le...kalau boleh turun lagi le kan...Breastfeed boleh turun kan berat jugak kan...insyallah...ummi nak BF Along sampai 2 tahun...doakan aku ye ...selain boleh turunkan berat badan boleh jugak jadi perangcang keluarga...hehe...


Merepek kerepek je...k la...
~~~sampai sini..lain kali jumpa lagi~~~

2 ulasan:

ieda berkata...

hai salam kenal...sy pun skrg sedang mengandung 31mgu...penah ada pengalaman kena kencing manis masa ngandung anak no2..wlpun darah dah normal saya kena induce jugak sbb bb pun kurg gerak..

ASHIKIN berkata...

o ye ke????kes sy ni sbb sy berat 80kg ke atas..hehehe...
tu psl le kene rujuk ...tkut jugak ..klu kita tkpe...ni baby kat dlm kan...
nak kene pergi jugak ni..utk baby kan...
tq ieda sbb sudi share pengalaman....