JANTUNG HATIKU

samb : kiSah cUti bErsAmA yAnG tErCintA....

alhamdulillah...masih diberikan kesempatan untuk bernafas di bumi ini...say TQ Allah...
kesinambungan kisah cuti sebelum ini..(klik untuk ke entri itu)...


cuti memang best,lagi best cuti bila bersama insan tercinta....fuhh..ayat bak syurga idaman...
Cuti kali ini ....di Ipoh ..hanya memanjakan diri bersama cik suami...menjadi suri bagi rumah yg kami diami...tugas yang jarang dapat aku laksanakan sejak bergelar isteri ini...selama 3 hari di sana,kami bergerak pulang ke K.L...untuk menuju ke destinasi berikutnya iaitu Batu Pahat...
Rehat sehari di K.L rumah famili tersayang...sebelum kami sefamili berangkat ke Batu Pahat ...
Al-maklum....kami menaiki 2 kereta..1 kete Abah..n 1 kete Abg...Abah terus balik Batu pahat(kg Ibundaku)...hari Sabtu pagi 5hb ...kami memulakan perjalanan...
Kami singgah kenduri ..(klik sini utk ke entri kenduri itu)....




Umum maklum..banjir kat Johor...jalan yang kami lalui pun terkena bah jugak...seram seh lalu jalan tu..tapi Abg wat maintain je ..hehe..dalam hati  dah gelabah 




















banjir ni kat PAGOH...10 km nak ke bukit kepong...fuhhh...masa nak lepas kawasan ni banyak gak la kawasan kampung yang terputus jalan...semoga   Allah memberikan mereka kehidupan yang lebih baik selepas bah ni...


tak sempat nak amik gambar masa kenduri sepupu tu...bateri kamera dah 'kong kali kong'...
senyummmm ummi..
sedara-mare semua dah nampak perut aku tu...tak berjaya nak nyorok dah anak ummi ni..hehe....
hari ahad gerak balik K.L..dalam kul 12 lepas makan nasi kenduri(ishhh mkn lagi...)sampai kat ayer keroh..jalan dah sesak..dulu sampai seremban baru jem..ni tak leh dibendung lagi dah...Abg drive sorang...aku malas jem2 ni nak drive...lenguh kaki,nak lagi tengah time mcm ni...Abah ajar ikut jln pintas...ikut Bukit pelanduk...ingatkan ok lar...sampai bukit pelanduk pun same je...dah ramai tahu jalan tu agaknyer..tapi ok lar dari ikut hi way yang straight tu je..bosan...baik ikut kampung2 ni...tenteram sikit jiwa ni...sampai umah kul 6.50,lepas hantar Adik Azim balik asrama kat teknik Sepang...


ingatkan dah balik umah leh rilex..standard ar Abg,klu kat umah ni mesti nak g DIY..(kedai ni best giler )..macam2 dia nak beli...pelik tul tak reti penat ke...survey dia nyer barang tukang ar pe lagi...dah dapat yang dihajati igt nak g makan tom yam gong dia kt 1 kedai tom yam tu,tp tutup le pulak..akhirnya kami mkn kat kedai dekat dgn umah je...mkn sepinggan je 2 org kami...sbb dh jnji dgn mak nak  mkn kat umah..sian mak..sempat lar aku goreng sayur sebelum kuar tadi...tak baik klu mak masak tak mkn...mkn tom yam gak,tp biasa je..ngn air laici kang suam..(tak sempat amik gambar sbb masing2 dah kebulur..)balik umah melantak lagi...pastu tu ...zzzzzzz


alangkah bahagia nya saat kita menjadi isteri ...bila kita sedar je dari tidur insan yang bernama suami ada di sebelah kita...fuhhh..walaupun malam tu Abg memang tidur mampus..siap leh tanya aku lagi ..'kul bape Ayg masuk semalam.."haha..aku layan cite Puteri Gunung Ledang...dah dekat kul 12tghmlm...dia pun dah di alam lain...Abg ..walaupun Abg tak sedar Ayg di sebelah tapi Ayg tetap bahagia sebab Abg ada temankan Ayg...


Pagi Isnin ....
Aku dan Abg sarapan..aku siapkan sarapan nasi goreng dan nescafe panas buat dia...pertama kali aku siapkan sarapan sebelum aku g kerja...
Pagi itu ..aku g kerja,dan Abg pulang ke Ipoh....


Walaupun tiada apa yang istimewa bagi korang cuti aku ni,tapi....ia telah meninggalkan kenangan terindah dalam hidupku...kerana dapat bersama Abg...


aksi model kain pelikat...hehe..




~~~sampai sini..lain kali jumpa lagi~~~

Tiada ulasan: