JANTUNG HATIKU

KELUARGA KECILKU

~ bismillahirrahmanirahim ~

kekok pula rasa...
setahun sekali baru ada artikel baru...
ini pun nak menulis tidak tahu nak tulis apa....
saje gatai tangan nak menaip....

inilah permata hati saya ,harta saya dan peneman saya ...
saya masih lagi di kuala lumpur..dah suami masih di Ipoh...tidak lama lagi nak tambah lagi seorang..
alhamdulillah..

keluarga kecilku...bawa anak - anak jalan pergi tengok pameran barang - barang vintage...

kita tunggu next baby ...kini kami berdua...nanti kami nak dapat Alang pula...
kami menunngu kedatangan mu Alang..
jangan nakal - nakal duduk dalam perut ummi tau...
Alhamdulillah..di awal penulisan ku..banyak cerita yang menyedihkan...
Dan kini saban hari aku semakin kuat...mengharungi alam perkahwinan kami secara berjauhan...
Mungkin itu sudah tertulis...
Tiada lagi tangisan dan airmata dari ku...cuma kesedihanku yang dulu kini dirasai pula oleh Along

Along sudah besar sekarang..sudah mengerti ..
Masakan si kecik Along tahu mengira hari..asal tiba hari jumaat dia akan bertanya kepada aku.."ummi ..ayah tak balik ke?"...
Bila ayah sudah mahu pulang ke Ipoh semula...bermulalah babak - babak airmata si kecil Along.."Ayah...ayah jangan tinggal nun (bahasa diri dia kepada kami)...nun nak tidur dengan ayah.."
Hai la anak...jiwa ini meruntun hiba tatkala episod itu berulang...

Akan tiba giliran Angah pula akan berubah..mahu mengikut ayah tiba - tiba...
Hai la anak...bukan nya diajar-ajar ..pandai sendiri sahaja mereka..
Persoalannya sampai bila..hanya Allah yang Maha Mengetahui...


~~~sampai sini..lain kali jumpa lagi~~~

Tiada ulasan: